Pierwsze objawy ciąży
2

A A A

Bardzo często pierwsze objawy ciąży są przez kobietę ignorowane. Mogą się bowiem pojawić zawroty głowy, ogólne osłabienie, bóle mięśni, czasem wymioty. Wtedy najczęściej dochodzi do wniosku, że to grypa, przeziębienie lub zatrucie i nie dopuszcza jeszcze myśli, że zostanie mamą.

W pierwszym okresie trudno jeszcze jednoznacznie stwierdzić, czy kobieta jest w ciąży. Najwcześniej próbować można co najmniej 10 dni od momentu zapłodnienia. Jest to możliwe dzięki niektórym testom, do których wymagana jest próbka moczu. Wynik pozytywny pojawi się wtedy, jeśli w moczu kobiety znajduje się hormon ciążowy – gonadotropina kosmówkowa – hCG.

Pierwsze objawy ciąży mogą mylić

Większość kobiet bardzo często nie kojarzy pierwszych objawów z ciążą, ponieważ przypominają one te, które towarzyszą najczęściej pewnym chorobom, np. zatruciu lub zwykłemu przeziębieniu. Dlatego wiadomość o ciąży tak często zaskakuje kobiety. Najczęściej wczesna ciąża jest rozpoznawana na podstawie braku miesiączki. Jednak nie można zapominać o tym, że brak krwawienia nie zawsze oznacza ciążę, a może być przyczyną wystąpienia wielu innych dolegliwości, a nawet może być skutkiem stresu lub przemęczenia.

Wczesne objawy – co się dzieje w organizmie?

Każdy organizm zupełnie inaczej reaguje na zmiany zachodzące od momentu zapłodnienia. Zdarza się jednak obserwować pewne objawy kiedy zygota zagnieżdża się w błonie śluzowej macicy. W tym czasie może pojawić się plamienie lub krwawienie tzw. implantacyjne. Mogą też wystąpić niewielkie bóle podbrzusza, a czasami bezbolesne skurcze jelit. Niektóre kobiety obserwują u siebie przebarwienia skórne, zwłaszcza na twarzy, brodawkach, oraz linii biegnącej od pępka do spojenia łonowego.

W czasie całego okresu od poczęcia w organizmie kobiety zachodzą zmiany hormonalne, które mogą wywoływać wiele symptomów, sugerujących ciążę. Jednak nie u wszystkich kobiet występują one z jednakowym nasileniem. U niektórych mogą być one prawie niezauważalne lub mylone z innymi dolegliwościami.

Jedną z często obserwowanych zmian są te dotyczące piersi, które zaczynają się powiększać i robić wrażliwe na dotyk. Poza tym podwyższa się temperatura ciała (przekracza 37oC). Większość objawów jednak pojawia się dopiero po 6 tygodniu. Nie można też zapominać o tym, że każdy organizm reaguje na ciążę zupełnie inaczej, więc podane dalej przykłady, są jedynie ogólne, które zaobserwowano u większości kobiet.

Pierwsze objawy ciąży

Pierwsze objawy ciąży są zaliczane do tzw. objawów subiektywnych. Są one normalną reakcją organizmu na zachodzące w nim zmiany hormonalne. Nie świadczą one jednak w 100 procentach o ciąży. Do wczesnych objawów zaliczamy:

  • brak miesiączki w przewidywanym terminie;
  • bolące i tkliwe piersi;
  • nudności i wymioty, zwłaszcza poranne;
  • częste oddawanie moczu;
  • problemy z trawieniem;
  • brak łaknienia lub wzmożone łaknienie;
  • zmęczenie;
  • wzmożona senność;
  • przebarwienia na skórze.

Skomentuj lub zadaj pytanie!

*
  1. Re: Pierwsze objawy ciąży Violetta

    Czy jestem w ciąży???
    Wczoraj byłam przemęczona i głowa mnie bardzo bardzo polała,ostanio miałam okres obitą z bólem brzucha,często odaje mocz jak muszę,i mam bolące piersi. I taz mnie boli brzuch
    Bardzo proszę odpowiedz na maila..

    Odpowiedz

  2. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    mam pytanie mam dziwne objawy nudności senność bóle piersi nadmierny apetyt przeszkadzają mi zapachy niektóre smaki lubiane potrawy nie smakują mi zaś nie lubiane dotychczas bardzo test ciążowy 2 różnych firm wyszedł negatywny z piersi leci mi siara jestem pobudzona nerwowa częste wahania nastrojów czy to może jednak objawy ciąży?

    Odpowiedz

  3. Re: Pierwsze objawy ciąży misio

    witam moja narzeczona upiera się ze nie jest w ciąży test był pozytywny są następujące objawy takie jak mdłości zawroty głowy brak apetytu więcej śpi bóle podbrzusza. teraz dostała silnych buli i krwawienia a do lekarza nie chce iść co to wszystko może znaczyć??

    Odpowiedz

  4. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    witam mam pytanko od pewnego czasu mam dziwne obiawy tzn boli mnie podbrzusze piersi mam wzmożony apetyt mam ochote na rzeczy których do tej pory nie lubiłam a te które lubiłam nie smakują mi miesiączke mam normalnie tyle że słabszą i krótszą do tego dochodzą wachania nastroju i wyczulony węch czy to mogą być obiawy ciąży? dodam że 2 tyg temu robiłam test był negatywny ale od tygodnia objawy się nasilają

    Odpowiedz

  5. Re: Pierwsze objawy ciąży Monia

    Witam, przed miesiączką miałam objawy ciąży miesiączka była inna i krótsza niż zawsze z 7 dni trwala tylko 4 w nocy w ogole nie wystepowala. teraz jestem juz po mam nudnosci czasem wystepuja wymioty . Zrobiłam test wieczorem wyszedl negatywny ale czuje sie tak jakbym była w ciąży identycznie jak z córką . Czy to moze być ciąża ? A ta ,,miesiączka” ?

    Odpowiedz

  6. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    jeśli test ciążowy nie wykazał jeszcze ciąży a objawy są podobne do ciąży co zrobić ??czy trzeba zgłosić sie do lekarza??Jestem ciągle zmeczona ,czesto oddaje mocz a najczęściej w ciągu dnia.Prosze o odpowiedz .POZDRAWIAM SERDECZNIE KASIA

    Odpowiedz

  7. Re: Pierwsze objawy ciąży maluda

    Witam, mam typowe objawy jak na ciąże, miesiączka spóźnia mi się już 2dzień,zrobiłam test w dniu spodziewanej @, ale wyszedł negatywny. Teraz nie wiem,czy test kłamał czy jest jeszcze za wcześnie?

    Odpowiedz

  8. Re: Pierwsze objawy ciąży Ania

    dobry wieczór , w środku miesiaczki odstawiłam tabletki antykoncepcyjne po czym kochaliśmy sie z chłopakiem mineły dobre 2 tygodnie a okres do tej pory się nie pojawił mam twardy brzuch czesto chodze do wc boje się zrobić testu moge mieć jakieś obawy ?

    Odpowiedz

  9. Re: Pierwsze objawy ciąży PatKa

    Minął miesiąc odkąd przestałam brać tabletki antykoncepcyjne, czekam teraz na pierwszy okres bez zażywania ich. Czy istnieje możliwość zajścia w ciąże juz w tym pierwszym miesiącu? Czy organizm musi najpierw oczyścić się z hormonów? Proszę o szybką odpowiedź, Pozdrawiam

    Odpowiedz

  10. Re: Pierwsze objawy ciąży Mora

    Ostatnio współżyłam z chłopakiem bez zabezpieczenia i mam dziwny posmak taki kwaśny i piersi są dalikatne niż były wcześniej. i czy to mogą być objawy ciąży??

    Odpowiedz

  11. Re: Pierwsze objawy ciąży karolina

    witam… jestem 3.5 roku po porodzie i nie karmie juz 3 lata. dzisiaj zauwazylam ze z prawej piersi wyplywa wydzielina tj mleko czy siara… nic takiego wczesniej nie zdazalo sie… temoeratura to 37.19 stopni czy to moze byc ciaza?
    prosze o odpowiedz na maila.. dziekuje

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Olimpia

      Wydaje mi się, że to może mieć związek z hormonami np. zbyt wysoki poziom prolaktyny.

      Odpowiedz

  12. Re: Pierwsze objawy ciąży Iza

    Witam.Razem z moim chłopakiem staramy się o dzidziusia.Nie dawno zauważylam że parę dni po odbytym stosunku w dni płodne miałam śluz z domieszką krwi.Czuję się senna,mam wzdęty brzuch,trochę więcej jem i wachania nastroju byle co potrafi mnie zdenerwowac ale za chwile jest juz dobrze.Mam też podwyższoną temperaturę 37 stopni ale mierzę pod pachą.Okres miałam dostać 20 października nadal go nie mam a test zrobiłam wczoraj popoludniu niestety wyszedl negatywnie.Jak myślicie moge być w ciąży?Moze ten test za szybko zrobiłam?Proszę o szybkie odpowiedzi.

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Myszka

      Hej. Jak byłam w ciązy, mialam plamienia tak 4-5dni przed planowaną miesiączką. Zrobiłam wtedy test ciązowy i wyszedł negastywny. Kolejny test ciążowy zrobiłam 2-3 dni po planowanej miesiączce i wyszedł pozytywny. Niby 7dni różnicy a wynik testu zupełnie inny. Mam nadzieję, że bedzie ok. Pozdrawiam

      Odpowiedz

  13. Re: Pierwsze objawy ciąży kleo

    Witam serdecznie ostatnio okres miałam 21 września od kilku dni powinien sie pojawić i zaczynam troszke panikowac…okres nigdy mi sie nie spóźniał a raczej czasem był przed terminem. Nie widze zadnych objawów moze poza wzmorzonym łaknieniem i bolącymi piersiami. Ostatnio miałam troche stresów przez rodzine…ostatni stosunek był zaraz po okresie…czy to mozliwe zebym była w ciąży?? prosze o odp.

    Odpowiedz

  14. Re: Pierwsze objawy ciąży tofik

    Witam.
    Mam pytanie. Ostatnia miesiączkę miałam 14 września (okres mam nie regularny ale to jest kwestia kilku dni do przodu bądź do tyłu) i trwała 4 dni dwa pierwsze dni były obfite a dwa następne bardzo skąpe. Często kochaliśmy się z partnerem bez zabezpieczenia ale on zawsze wychodzi dużo wcześniej i kończy na zewnątrz. Do tej pory jeszcze nie dostałam okresu i nie odczuwam żadnych objawów ciąży (jak piszą na internecie) nie wiem co się dzieje…. Proszę o szybką pomoc.

    Odpowiedz

  15. Re: Pierwsze objawy ciąży pati2000

    witam mam pytanie ostatni okres mialam 02.09.2013 i trwal trzy dni od tamtej pory nie dostalam kresu moje objawy sa takie bola mnie piersi boli mnie podbrzusze chodze zmeczonai nic mi sie nie chce czy to moze byc ciaza poniewaz nie robilam testu postanowilam isc do ginekologa czy powinnam

    Odpowiedz

  16. Re: Pierwsze objawy ciąży agniecha

    Witam.
    Mam pytanie skończyłam nie dawno okres !!! ale bardzo żle się czuje mam nudności jestem strasznie senna i zmęczona nic mi się nie chce !!! boli mnie podbrzusze i swędzą mnie strasznie sutki !!! czy to może być oznaka ciąży ??????

    Odpowiedz

  17. Re: Pierwsze objawy ciąży ana69

    Witam wszystkich!!! Mam pytanie.Ostatni okres mialam 31 sierpnia ktory trwa 5 dni.Z moim narzeczonym stosujemy antykoncepcje na tzw. stosunek przerywany.Do tego czasu nie dostalam kolejnej miesiaczki i jeszcze nie robilam testu ciazowego.Dodam jeszcze do tego ze okres nigdy mi sie nie spoznial,raczej mialam go wczesniej przed terminem.Jak na razie to moje objawy sa takie…Troszke pobolewaja mnie piersi i od czsu do czasu jajniki oraz chdze zmeczona i nic mi sie nie chce.Najchetniej spalabym caly dzien.Dodam tez do tego ze mam stres zwiazany z problemami rodzinnymi.Czy to moze oznaczac ze jestem w ciazy??? I podkresle jeszcze to, ze okres nigdy mi sie nie spoznial i ze w wyniku jakiegokolwiek stresu mialam zawsze go wczesniej niz przed wyznaczona data.Prosze o szybkie odpowiedzi.

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Karola

      Stosunek przerywany to nie antykoncepcja!!! Ile Ty masz lat dziewczyno? Jak dla mnie to test ciazowy to jedyne rozwiazanie plus tonę informacji!!!!! Masz lekkie zaległości edukacyjne.

      Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Amissu

      Stosunek przerywany to nie jest antykoncepcja.
      Zrób test ciążowy i wszystko będzie jasne.

      Odpowiedz

  18. Re: Pierwsze objawy ciąży patrycja

    Witam mam dylemat dzien po zakonczeniu okresu kochala sie ze swoim chlopakiem bez zabezpieczenia bo chcielismy miec dzidziusia wczoraj napisalam mu ze jestem raczej w ciazy bo dwa dni spoznial mi sie okres a dzisiaj po poludniu dostalam i nie wiem czy jestem czy nie przykro mi sie robi jak pomysle ze nie jestem

    Odpowiedz

  19. Re: Pierwsze objawy ciąży Monika

    Witam! tydzień temu zrobiłam test i wyszedł negatywny ale nie był z rannego moczu. Często chodzę do toalety, jest mi nie dobrze czasami nie wiem czy to nudności…. Bolą mnie piersi, są napuchnięte, ale tak mam przed każdą miesiączką. Mam zamiar powtórzyć test…. Ale czy warto?

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży sonka

      jak ja zaszlam w ciaze i zrobilam test to robilam go gdzies o godzinie 16… to bylo piec dni po terminie spodziewanej miesiaczki i wyszly 2 grube krechy moim zdaniem to nie ma znaczenia o jakiej porze dnia go robisz… bo jak jestes w ciazy to napewno wyjdzie test pozytywnie.

      Odpowiedz

  20. Re: Pierwsze objawy ciąży Natalia

    Witam. od jakiegoś miesiąca mam zawroty głowy, bolą mnie mięśnie chodzę często do toalety ,jestem osłabiona i mam huśtawki nastroju, od czasu do czasu mam lekka zgagę, Oprócz tego mam słabszy okres który się opóźnił o jakiś tydzień ale to było na początku września, robiąc test ciążowy przed planowana ostatnia miesiączka wyszedł negatywny czy jest możliwe żebym była w ciąży??

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Aska

      witaj:) ja mam bardzo podobnie wszystkie objawy wskazuja na ciáze a testy negatywne!!! najlepiej powturz test albo do gina ja juz nie moge sie doczekac wtorku i chyba do tego czasu oszaleje z niepewnosci!!! @ powinnam dostac 2 dni temu a zawsze mam co 29 dni i nie mialam wczesniej opuznien. zycze powodzenia odezwij sie jak juz bedziesz wiedziala czy to fasolka:) trzymam kciuki!!!

      Odpowiedz

  21. Re: Pierwsze objawy ciąży Aśka

    Witam serdecznie:) Jestem nowa na forum i mam prośbę ! Jestem mamą 11 letniego chłopca. Staramy się z mężem o rodzeństwo dla Kuby . Ostatnią@ miałam 9 września cykle mam regularne 29 dni. Przytulanko było 14,15,17,21 więc jest duże prawdopodobieństwo ciąży. Mam wszystkie obiawy wskazujące ze tak jest: bardzo szęste oddawanie moczu(wczesniej chodziłam raz góra dwa za cały dzień) gonie co 2 godziny , kłuje mnie w jajnikach , mam dużo białego śluzu co przedtem przed @ sie nie zdażało , strasznie swędzą mnie piersi i mam „humorki” jak to określił delikatnie muj mąż:) niedobrze mi się robi jak zapale(a paliłam dużo) i cały czas bym jadła:( zrobiłam 2 testy pierwszy 30,09 drugi 1.10 oba wyszły negatywnie ale ja się strasznie dziwnie czuje i juz nie wiem co o tym wszystkim myśleć. 4 powinnam dostać @ a nic jak na razie nie zapowiada zeby miała przyjść. Czy zrobiłam testy za wcześnie czy to już są moje urojenia??? Bardzo chciałabym w końcu zobaczyć te upragnione 2 kreseczki. Czy testy mogły jeszcze nie wykazać ciąży? Proszę o pomoc !!!

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Dominika

      musisz poczekać aż okres będzie sie spóźniał min tydzien wczesniej wynik nie jest pewny, mi dopiero po 2 tyg od spodziewanej daty miesiaczki wyszedl pozytywny wczesniej robilam gdy 6 dni sie spóźniał i negatywny. trzymam kciuki za 2 kreseczki

      Odpowiedz

      • Re: Pierwsze objawy ciąży Aśka

        Dzięki za odpowiedź!!! Poczekam do jutra i zrobie test jeszcze raz zobaczymy. Podświadomie czuję że jestem w ciąży nie wiem czemu ale tak czuje;) Mam nadzieję że mnie przeczucie nie myli!!!Napiszę jak juz będe po pozdrawiam:)

        Odpowiedz

        • Re: Pierwsze objawy ciąży Baska

          Witam zycze ci Asiu zeby to bylo to. Ja tez jestem z mezem na etapie staran o drugiego dzidziusia.Okres mam dostac 6 pazdziernika. Ale od niedzieli mam co jakis czas zawroty głowy zaczlo sie jak byłam z synkiem na spcerku i jak by nie wozek od malego to bym lezala. My staramy sie od marca i z miesiaca na miesiac jest coraz wiekse pragnienie. Wiem ze te zawroty głowy niczego nie sugeruja ale zawsze jest to jakis dziwny znak.I tak jak ty zrobilam wczoraj sobie test ale jak zwykle ne zobaczyłam na nim tej drugiej kreseczki:(:(Trzymam za ciebie kciuki

          Odpowiedz

          • Re: Pierwsze objawy ciąży Aßka

            Hej!!!! okres powinnam dostac 4 do dzis nie mam , brzuch mnie pobolewa juz dzis myslalam ze dostalam@ a tu jakies dziwne (ledwie widoczne) plamienia na rozowo!!! ja sié chyba wykoncze nerwowo do wtorku. We wtorek ide do gina zobaczymy co powie. Z calego serca zycze Wam Basiu zeby w koncu sie udalo i zebyscie w koncu zobaczyli te upragnione 2 kreseczki!!! nie poddawaj sie ja na pewno tez sie nie poddam!!!! Trzymam kciuki!!! odezwij sie co tam u ciebie i czy w koncu sie udalo.POWODZENIA

          • Re: Pierwsze objawy ciąży Aśka

            niestety po 3 dniach spuźnienia przyszła zmora:( następny cykl stracony:( próbujemy dalej….

  22. Re: Pierwsze objawy ciąży Ola

    do Kasi: moim zdaniem w ciążę zaszłaś nie w ostatni piątek tylko wcześniej, test nie wykazałby Ci tak wczesnej ciąży od piątku.

    Odpowiedz

  23. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    pardzo prosze o pomoc ostatnia miesiaczke mialam pod koniec sierpnia w zeszlym tygodniu w piatek powinnam dostac kolejna lecz jej nie dostalam. dzis zrobilam test I wyszlo ze jestem w ciazy. czy w ciaze zaszlam wczesniej czy teraz w piatek w dzien planowanej miesiaczki. prosze o pomoc!!!

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży kate

      nie ma mozliwosci zebys zaszla w ciaze w dzien w ktorym powinnas dosac okres, przeciez to czas nieplodny ! jesli mialas okres pod koniec sierpnia, to najprawdopodobniej w ciaze zaszlas kolo polowy wrzesnia bo jajeczkowanie występuje okolo 14 dni od pierwszego dnia ostatniej miesiączki (zakladając ze twoj cykl jest regularny 28 dniowy) a sama komórka jajowa zyje okolo 24 h i tylko wtedy mozliwe jest zajscie w ciąże . więc jesli pare dni przed owulacją odbylas stosunek to moglas zajsc w ciaże , plemniki potrafią przezyć od 3- 5 dni w pochwie kobiety .

      Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Teresa

      Zdecydowanie wcześniej, sądzę że to mogło być mniej więcej od początku września, do ok 20. Powinnaś koniecznie zgłosić się do ginekologa. To bardzo ważne ze względu na konieczność przyjmowania kwasu foliowego w pierwszym trymestrze ciąży.

      Odpowiedz

  24. Re: Pierwsze objawy ciąży Ewelina

    Miałam bóle brzucha poszłam do lekarza rodzinnego i stwierdził że choruję na zapalenie śluzówki żołądka ale to nie wszystko lekarz jak zobaczył plaster antykoncepcyjny i powiedział że powinnam jeszcze iść na kontrolę do ginekologa. Oprócz tego mam słabszy okres, nudności, senność, przemęczenia, piersi wrażliwe na dotyk, mniej jem i częściej oddaję mocz. Czy oprócz tego zapalenia mogę być w dodatku w ciąży?

    Odpowiedz

  25. Re: Pierwsze objawy ciąży Aleksandra

    Witam od miesiąca nie dostałam okresu dodam iż współżyłam w dni płodne. Od tamtego czasu czuję ból w lewym jajniku i niekiedy w górnej części brzucha . Czuje się osłabiona do tego niekiedy mnie pobolewa podbrzusze czuje parcie na pęcherz a także czuje ucisk w brzuchu do tego dochodzą niekiedy mdłości chodzę rozdrażniona chodzę senna . Boje się aby to nie była ciąża.

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży kate

      no niestety wszystko wskazuje ze to jest wlasnie ciąza. wszystkie objawy jakie opisalas towarzyszą ciązy tzn bóle podbrzusza, czeste oddawanie moczu,sennosc, zawroty głowy, ogolne osłabienie, a jeszcze jak dochodzą wymioty to już mozna być niemalże pewnym. kup test i sprawdz, po co snuć domysly.

      Odpowiedz

  26. Re: Pierwsze objawy ciąży Anna

    Blagam o pomoc!!!!
    mam 48lat. ostatni okres mialam…….od dnia13.o8.do dnia19.08.sierpnia.
    mialam sex dnia17wtorek wrzesien.
    niemam okresu.
    zrobilam test dnia 24.09czyli tydzien po sex i wyslo NEGATYWNIE.
    ale do dzis niemam okresu.
    prosze o pomoc!!!w moim wieku to SZOK STRACH NIEBEZPIECZENSTWO

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Ewelina

      Powinna pani pójść do ginekologa żeby zrobił usg bo może być to ciąża lub menopauza.

      Odpowiedz

  27. Re: Pierwsze objawy ciąży Kasiulka

    Witam, mam pytanie. Dzisiaj mija 9 dni od stosunku bez zabezpieczenia w dni płodne. Robiłam test 7 dni po stosunku- wyszedl negatywnie. Miesiaczke powinnam dostac 30.09. Bolą mnie piersi i są wrażliwe na dotyk. Czy to może być ciąża?

    Odpowiedz

  28. Re: Pierwsze objawy ciąży agnieszka

    miesiaczka spoznia mi sie juz jakis czas zawsze miałam reguralnie.. myśle, że jest to nie możliwe ale czytalam ze zgaga jest jednym z objawów ciaży ostatnio właśnie ją miewam jak i również bule w podbrzuszu czy to wystarczające objawy abym mogła być pewna, że jestem w ciąży ?

    Odpowiedz

  29. Re: Pierwsze objawy ciąży Paula

    Okres miałam od 18 do 22 sierpnia, 9 września kochałam się z chłopakiem bez zabezpieczenia i skończył we mnie a zaraz po tym dostałam okres.Trwał bardzo krótko bo 3 dni i od tego czasu cały czas wydziela mi się biały, czasem brązowy śluz a czasem nawet boli mnie podbrzusze. Co to może być? Jestem w ciąży?

    Odpowiedz

  30. Re: Pierwsze objawy ciąży Aga

    Mam pytanie … spóźnia mi się okres 2 tygodnie a mam zawsze regularnie co 26 dni. skończyłam brać tab antykoncepcyjne na początku sierpnia. robiłam 2 testy około 7-9 dni od dnia planowanej miesiączki ale wyszły ujemne. i teraz pytanie czy zostały zrobione za wcześnie czy po prostu nie jestem w ciąży. a mam od ponad 1,5 tyg bóle w podbrzuszu, na odcinku lędźwiowym i ból bioder, poza tym cały czas chce mi sie jeść i dziwną tak jakby kulkę w przełyku. czy jest prawdopodobieństwo że jestem w ciąży?

    Odpowiedz

  31. Re: Pierwsze objawy ciąży Kasia

    mam pytanie…. nie miałam okresu już 4 miesiące, nie jestem w ciąży…. co mam robić???

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Kropka

      Najważniejsze – iść do lekarza. Po prostu.
      Brak miesiączki może być spowodowany stresem, zmianami hormonalnymi, głodówką, chorobą przydatków…
      Wszystko to ustali lekarz w czasie badania i wywiadu lekarskiego. Zleci badania.
      Warto pójść do lekarza prywatnie – niestety, ale wtedy sa bardziej uprzejmi i skorzy do pomocy, niż w czasie służby w przychodni :/
      Nie martw się! I dbaj o siebie.

      Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży ewel

      Co masz robic? Idz do lekarza!!! jak najszybciej zebys pozniej nie zalowala ze zwlekalas.

      Odpowiedz

  32. Re: Pierwsze objawy ciąży brunetka

    Mam pytanie.. bolą mnie piersi.. nie mam żadnych przebarwień na nich,tylko są bolące i wrażliwe na dotyk, w dodatku mam bóle podbrzusza.. lekkie co prawda.. Zawsze tak miałam przed okresem,a to utrzymuje się już jakiś czas a miesiączka dalej nie przychodzi.. Mam sałego partnera i kochamy się bez zabezpieczenia(stosunek przerywany) dodam też,że mam nieregularną miesiączkę.. Czy jest prawdopobobieństwo,że mogę być w ciąży?

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży pomoc

      prawdopodobieństwo jest zawsze, stosunek przerywany nie daje prawie żadnej gwarancji, poza tym mężczyźni też mają „mokro” w tych kilku początkowych kropelkach też są plemniki i nie potrzeba wytrysku żeby zapłodnić, radzę dobry test i używanie prezerwatyw

      Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Aga

      Jest duże. Miałam identyczne objawy: nabrzmiałe bolące piersi, bóle podbrzusza i brak miesiączki. Zrobiłam test dwukrotnie i w obu przypadkach wynik był pozytywny. Poszłam do ginekologa okazało się, że jestem w 4 tygodniu ciąży :).

      Odpowiedz

  33. Re: Pierwsze objawy ciąży Paulina

    ja wlasnie kilka dni temu dowiedzialam sie ze jestem w ciazy a bylam pewna ze sa to objawy przed miesiaczka. do teraz nie wierze ze bede mama :) mam 20 lat i to moja pierwsza ciaza , z czego bardzo sie ciesze :) jak ktoras z was nie wie kiedy sa dni plodne , proponuje do sprawdzenia w internecie ”kalkulator dni plodnych” . u mnie wszystko sie zgadza :)

    Odpowiedz

  34. Re: Pierwsze objawy ciąży piotr

    mam pytanie moja kobieta ma miała okres koncem sierpnia i ma lekkie krwawienia podczas stosunku i niektóre objawy ciąży czy możliwe ze jest w ciąży

    Odpowiedz

  35. Re: Pierwsze objawy ciąży Patrycja

    mam nie regularne miesiączki… staramy się o dziecko ale nie jestem w stanie wyliczyć dni płodnych …co robić ???

    Odpowiedz

  36. Re: Pierwsze objawy ciąży Katarina

    :) witam Cię, Kasiu, my podobnie – staramy się o dzidziusia i podobnie po 24.08 miałam już dni płodne, chociaż owulacja zaczęła się jakoś 28.08.13. Myślę, że musimy obie oblec się w cierpliwość i poczekać do daty spodziewanej miesiączki, by zrobić test, a do tego czasu myśleć pozytywnie :) szczerze – mi się teraz też już wydaje, że mam objawy (senność, częste sikanie, niechęć do kawy), ale to zdecydowanie za wcześnie i bardziej dzieje się to w mojej głowie :)
    Trzymam kciuki:)

    Odpowiedz

  37. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    jeszcze jedno moje wizyty w toalecie są tak częste jak nigdy,caly czas sikam aż staje się to uciążliwe,ale odbywa się bez żadnych bóli…

    Odpowiedz

  38. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    dodam,że lekarz mówił właśnie,że dni plodne liczy się właśnie między 13-15 dniem cyklu można próbować już między 12-16…

    Odpowiedz

  39. Re: Pierwsze objawy ciąży kasia

    Witam mam pytanie bo staramy się z chłopakiem o dziecko i strasznie się stresuje,a z drugiej strony bardzo chce…współżyliśmy w 12 i 14 dniu cyklu,dokładnie 24 sierpnia,czy to za wcześnie by robić test ciążowy? Dodam,że z pochwy wycieka mi w dużych ilościach jakiś płyn,mam dość silne bóle podbrzusza i do tego wzmożony apetyt szczególnie na słodkie…proszę o szybką pomoc

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Ewa

      Hej kup test który wykrywa ciążę już po 6 dniach od zapłodnienia lub czekaj cierpliwie na dzień w którym miałaby pojawić się miesiączka… Pozdrawiam i życzę powodzenia!!!

      Odpowiedz

  40. Re: Pierwsze objawy ciąży sidorowicz edyta

    15.08.13 mialam 1 dniowa miesiaczke wspolzylam i od tamtej pory brak okresu .mam nabrzmiale piersi i leci mi bialy plyn
    mam nudnosci zawroty glowy i w dole brzucha mam rozwieranie czy to jest ciaza

    Odpowiedz

  41. Re: Pierwsze objawy ciąży kaśka 12

    witam, nie dawno kochałam sie z chlopakiem oczywiście z zabezpieczeniem, wytrysku nie bylo. okres spóźnia mi sie prawie tydzien. co mam robić? boje sie, to może być ciąża?

    Odpowiedz

  42. Re: Pierwsze objawy ciąży sylwia

    dwa testy wykazały pod kreska c ze nie jestem mocna czerwona kreska.a z pochwy mi leci biały sluz a z sutkow tak zołty sloz przezroczysty?

    Odpowiedz

  43. Re: Pierwsze objawy ciąży sylwia

    witam kochałam sie kilka razy z chłopakiem a mamy juz dzidzie 8 miesiecy ma po cesarce i nie dawno byłam w ciazy ale poroniłam i wszystko poleciało z okresem .a teraz tak od 13 kochamy sie bo chcemy mniec dzidzie i rano mi jest słoabo nie dobrze boli mnie głowa i jestem sena a testy robiłam niic nie wykazuja zaraz bo stosunku 7 dni odczekałam mozliwe ze moge byc w ciazy?

    Odpowiedz

  44. Re: Pierwsze objawy ciąży Zalamana

    Witam. Mam też pytanie, 25.07 można powiedzieć, że kochałam się z chłopakiem. Bo ledwie włożył członek ja powiedziałam, że mnie strasznie boli wyjął i już wg niego wytrysk miał poza. Wszystko było w prezerwatywie, 2 dni po okresie. Okazało się, że mam nadżerkę. Okres dostałam w terminie, ale 1,5 dnia był silny a reszta już slaba. Zaraz po skończeniu miesiączki poszłam do lekarza, który stwierdził na podst. badania ginekologicznego, że nie widzi ciąży i macica jest niepowiększona. Robiłam 4 testy – 3 wyszły negatywne, 1 nieważny. Mimo wszystko kilka dni było mi niedobrze, chociaż nie zwymiotowałam. Czy mimo to może być ciąża?

    Odpowiedz

  45. Re: Pierwsze objawy ciąży Ania

    Witam mam pytanie, czy jest mozliwość zebym byla w ciązy jeżeli chlopak wsadzał mi tylko palec(oczywiście mówi ze sam sie nie dotykał) ale ja sądze ze jednak mial nasienie na palcu. czy jest możliwość ze jestem w ciaży? od 3 tygodni bolą mnie piersi okres mam dostac dopiero za 2 dni. lecz i tak się boje

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Dominika

      Na pewno cie okłamał i specjalnie nabrał na palec nasienie by cie zapłodnic,na pewno chce zostać młodym tatusiem

      Odpowiedz

  46. Re: Pierwsze objawy ciąży beata 31

    Witam kobietki mam pytanie co prawda jestem mama trójki dzieci ale każdą ciąże miałam inną. Ale teraz coś dziwnego sie ze mną dzieje ostatnio okres mi się spóźnił dwa tygodnie i już jak się pojawił to trwał tylko dwa dni i był strasznie słaby.od tego okresu mineło dwa tygodnie a mnie zaczeły jajniki i kregosłup boleć ,i ogólnie jakos dziwnie sie ostatnio czuje .może któras z was miała podobnie.bo niewiem czy czekać nakolejny okres czy odrazu iść do gina.prosze odpiszcie

    Odpowiedz

  47. Re: Pierwsze objawy ciąży Kita

    Witam, miałam dostac planowo 14 sierpnia okres a spoznia mi sie do tego momentu,bolą mnie strasznie jajniki od paru dni ale okresu i tak jeszcze niemam… boje sie ze jestem w ciazy:( choc współzyłam z chłopakiem przeszło miesiac temu. pomózcie mi

    Odpowiedz

  48. Re: Pierwsze objawy ciąży Magdalena

    Witam i mam pytanie mam duzy torbiel w narządach rodnych i zbut mocno mam krwawienia chodzi o miesiaczki jest coraz gorzej z miesiaca na miesiadz , a na dodatek krwawie dwa razy w miesiacu boje sie isc do lekarza bo wiem ze mi powie że to jest cos niedobrego.

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Aśka

      Witam radzę jednak udać się do gina moja kolezanka tak miała dostała skierowanie na łyżeczkowanie i po miesiącu miała już fasolke:)

      Odpowiedz

  49. Re: Pierwsze objawy ciąży Natalia

    Witam. Mam pytanie. od kilku tygodni współżyję z chłopakiem. Zabezpieczamy sie i uważamy zeby nie popełnić błędu w niczym, ale ja mimo to i tak się boję. Okres wypada mi na jutrzejszy dzień, ale od kilku dni mysle, czy moze nie jestem w ciąży. strasznie się boję, bo ostatnio jestem cały czas senna i wgl. ale chciałam zadać pytanie, czy w przypadku, jak byłabym jednak w ciąży, spożywanie alkoholu na samym początku czy nawet tydzień temu wpłynęłoby jakoś na ciążę? czy może zastopowałoby to jakoś? nie wiem co o tym myśleć. pomóżcie!

    Odpowiedz

  50. Re: Pierwsze objawy ciąży Eww

    nie jesteś w ciązy na pewno :) też tak mialam pare razy ze nie wziełam tabletki a się kochałam :) tabletki działaja :) a jak robisz 7 dni przerwy w braniu tabsów i sie wtedy kochasz tez działaja :)

    Odpowiedz

  51. Re: Pierwsze objawy ciąży Anon

    Witam.
    Od 1,5 roku biorę tabletki antykoncepcyjne. w piątek (16.08) zapomniałam wsiąść…było współżycie.wzięłam pigułke po 16 godz.w ulotce byoo max do 12 godz.
    od wczoraj żle się czuje… osłabiona jestem,senna,zmęczona (kręci mnie w brzuchu jak na wymioty).Czy mogę być w ciąży?czy to są pierwsze objawy??? czy po prostu urojenie… POMOCY ;( !!

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Emi

      Absolutnie nie ma szans żebyś była w ciąży. Jesteś zestresowana. Często bojąc się ciąży odczuwamy nudności, osłabienie :) Nie bój się, objawy ciąży będą się odzywać dopiero po 4-6 tygodniach. W ciągu dwóch dni nie dochodzi nawet do zapłodnienia. To naprawdę o WIELE za szybko :)

      Odpowiedz

  52. Re: Pierwsze objawy ciąży Natalia

    Witam. Mam mały problem. Jak dotykam sutka leci mi jakaś wydzielina? i okres mi się spużnia 10 dni ? Wiecie co to może być ??? Pomóżcie …

    Odpowiedz

  53. Re: Pierwsze objawy ciąży sonka

    Hej
    jestem w 17 tygodniu ciąży i starając się o dziecko wyszukiwałam w internecie jakie mogą być pierwsze objawy ciąży… gdy w końcu udało mi się zajść myliłam te objawy ze zbliżającą się miesiączką :P Objawem były większe piersi ale bardziej bolały sutki i nawet odczuwałam ich swędzenie, pobolewanie i skurcze podbrzusza jak na okres, dużo białej wydzieliny – ciągle chodziłam do toalety bo myślałam że właśnie okres się zaczął, no i oczywiście brak miesiączki po 5 dniach od terminu spodziewanej miesiączki zrobiłam test i zobaczyłam 2 bardzo wyraźne kreseczki :) temperatura utrzymuje mi się do teraz tak ok. 37 stopni.

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży magda

      Witaj Sonka mam pytanie, jestem 2 dni po spodziewanej miesiączce od wczoraj, albo wcześniej tylko wczoraj zauważyłam białe upławy bezwonne, ale takie (ciężko mi się pisze o tym;)) takie o konsystencji twarożku. jak wyglądały Twoje, jest możliwe że zaszłam w ciąże, ale nie wiem czy to nie infekcja jakaś. Wczoraj co rusz biegałam do łazienki czy już przyszła miesiączka. Test wczoraj po południu wyszedł negatywny ale myślę ze to jeszcze i tak za wcześnie.

      Odpowiedz

      • Re: Pierwsze objawy ciąży bogna

        Hej, myśle ze masz grzybicę :/ też tak miałam i też myślałam ze jestem w ciąży ale niestety okazało się ze to grzybica

        Odpowiedz

      • Re: Pierwsze objawy ciąży sonka

        Hej magda te uplawy gdy bylam w ciazy zrobily sie bardzo rzadkiej konsystencji i mlecznej przezroczystej barwy, wiec to co ty masz to watpie ze to objaw ciazy.

        Odpowiedz

        • Re: Pierwsze objawy ciąży Dominika

          Upławy o takiej konsystencji nie koniecznie swiadczą o grzybicy,miałam podobne i poszłam z tym do lekarza,jednakże lekarz mnie uspokoił i powiedział,że to normalne i nie każde upławy są takie same

          Odpowiedz

  54. Re: Pierwsze objawy ciąży Karolina

    hej , ja mam obawy co do ciązy .. Ostatniego czasu czesto kochalam sie z chlopakiem , na poczatku bez gumki , później z gumka . No ale od dwóch dni mam bóle podbrzusza , ostatnio nawet taki bol , że musialam sie skulić i nie moglam wstać . Jestem już tydzien po miesiaczce . Ale gdy wkladam palca do pochwy to czuje taka kulke i mam taki grudkowaty śluz . Czy to moga być pierwsze objawy ciązy ?

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Lavinia

      hej ! kulka i grudkowaty śluz – miałam to samo, ale absolutnie nie kojarzyłam tego z ciążą i dobrze, bo jak poszłam do ginekologa okazało się że mam grzybicę. Leczenie bardzo proste – jedna aplikacja kremu dopochwowo i parę dni później przeszło :)

      Odpowiedz

  55. Re: Pierwsze objawy ciąży anka

    Hej kobitki
    Ja wlasnie wrocilam z Chorwacji. Okres mialam dostac na sam wyjazd tzn. kolo 22 lipca. Brzuch pobolewal caly czas jak na okres. Bylam pewna ze w koncu jednak sie pojawi. Zaraz po przyjezdzie z wakacji tj.30 lipca polecialam po test i co sie okazalo 2 kreseczki. Najgorsze jest to ze wizyte u lekarza mam dopiero na 29 sierpinia. Troche sie niepokoje poniewaz mialam juz jedno poronienie. Chociaz nie moge narzekac bo naprawde czuje sie swietnie nic mi nie dokucza. Czego nie moglam powiedziec o pierwszej ciazy.

    Odpowiedz

  56. Re: Pierwsze objawy ciąży paulina

    Witam,
    zauważyłam u siebie objawy tego, że mogę zostać mamą, pojawiły się one ostatniego dnia miesiączkowania. Zastanawia mnie to czy jest taka możliwość, że pomimo miesiączki którą miałam mogę być w ciąży? Czy jest duże prawdopodobieństwo? Słyszałam już o takich przypadkach…

    Odpowiedz

  57. Re: Pierwsze objawy ciąży czarna

    hej :) mi sie juz okres spoznia pare dni ;/ jestem meg senna brzuch mnie lekko pobolewa ;/ czasem do tego piersi dochodza i takie dziewne odczucia czasami do tego zawroty glowy dochodza …. heh okres mialam miesc 22 lipca a tu cisza

    Odpowiedz

  58. Re: Pierwsze objawy ciąży ciekawska

    czesc ostatnia miesiaczke mialam 16czerwca do dnia dzisiejszego nie mam.
    mam nudnosci spac mi sie chce mam apetyt ale gdy podchodze do jedzenia to mam odruchy wymiotne i trace apetyt ..a pozatym mam bolące piersi i sutki . czy to ciąza?

    Odpowiedz

  59. Re: Pierwsze objawy ciąży Nieświadoma

    Witam, mam pytanie czy mogłam zajść w ciążę podczas zabaw z moim chłopakiem? To było w 9 dzień cyklu, cykle mam z reguły regularne co 31, 32 dni. Mój chłopak miał wytrysk i troche spermy spadło na moje udo, czy na wejście do pochwy też to tego nie jestem pewna. po 3 tygodniach mam bolące i wrażliwe sutki

    Odpowiedz

  60. Re: Pierwsze objawy ciąży Justys

    witam kochalam sie z mezem 14,15,18.07.2013 cykl mam raz 26 raz 28 jaka jest szansa ze moge byc w ciazy ostatnia miesiaczke mialam 04.07.2013 dodam ze 17 odczowalam ostry bol jejnikow prosze o odpowiedz

    Odpowiedz

  61. Re: Pierwsze objawy ciąży ANNKA

    Czesc dziewczyny mi miesiaczka spóznia sie 5 dni a pozatym mam zawroty głowy i nudnosci i dotego wszystkiego strasznie chudne i mam straszne skurcze podbrzusza

    Odpowiedz

  62. Re: Pierwsze objawy ciąży Waligóra

    witam. dzis zrobilam test ciazowy i jest pozytywny a rano wstalam z biegunka, silnymi bolami zoladka i nudnosciami. bol zoladka momentami jest nie do wytrzymania, jakby mi go ktos sciskal. czy to objawy ciazowe czy poprostu grypa?

    Odpowiedz

  63. Re: Pierwsze objawy ciąży karolajn

    witam
    ostatnio kochalam sie ze swoim chlopakiem, oczywiscie zabezpieczalismy sie, moj chlopak nie dopuscil do tego by przegapic moment wytrysku. ale jednak mimo wszystko sie martwie .. czy jest mozliwe bym byla w ciazy, dodam ze kochalismy sie w 10 dniu a cykl mam jakos co 30, albo 31 dni ? :/
    PS. nie mam zadnych objawow, procz klucia w prawym jajniku, czy to.cos moze oznaczac?

    prosze o szybka pomoc drogie Panie!

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Mooonia

      Nie sadze abys mogla byc w ciazy. Skoro masz okres co 30 dni to owulacja wystepuje 15 dni od pierwszego dnia okresu. Tym bardziej ze jak piszesz nie dopusciliscie do wytrysku i zabezpieczaliscie sie. Glowa do gory :)

      Odpowiedz

  64. Re: Pierwsze objawy ciąży angel

    Witam.
    Byłam ostatni raz u ginekologa początkiem maja. Odstawiłam tabletki niecały miesiąc temu… Okres spóźniał mi się 2 tygodnie (tabletki odstawiłam w dzień pojawienia się krwawienia). Ostatnio dość często zdarzają mi się zawroty głowy, delikatne bóle podbrzusza i wieczorami czuję się osłabiona (nie przemęczam się, prowadzę nawet spokojniejszy tryb życia). Jak myślicie, czy warto iść po raz kolejny do ginekologa, czy warto to zignorować? Dodam, że jestem nieco przeziębiona od kilku dni (katar, kaszel) – może to jest tym spowodowane?

    Odpowiedz

  65. Re: Pierwsze objawy ciąży pierwsze objawy ciąży

    Witam współżyłem z Moją dziewczyna 6 dni temu bylem zabezpieczony nasienie się nie wydostalo ale Moja dziewczyna ma teraz niewielka ilość śluzu w pochwie co to może oznaczać proszę o pomoc

    Odpowiedz

  66. Re: Pierwsze objawy ciąży nie

    Współżyłam z chłopakiem 3 dni przed owulacją, czy jest możliwość zajścia w ciążę?

    Odpowiedz

  67. Re: Pierwsze objawy ciąży monika

    Witam mam pytanie od miesiaca niemam juz miesiaczki a przez pluzszy czas nie zabezpieczalam sie ze swoim chlopakiem. mam nastepujace objawy.
    -nie czuje glodu ale caly czas mam na cos ochote zeby zjesc przewaznie to sa slodkie zeczy.
    - bola mnie sutki i brodawki gdy je dotykam
    - moja pochwa jest w sirodku nabrzmiala. CZY TO MOZLIWE ZE JESTEM W CIAZY??

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Monika

      Witam
      Moim zdaniem najlepiej jest zrobić test ciążowy, na początku ciąży nie miałam żadnych objawów, ani nudności, ani nic. Z mężem staraliśmy się o dziecko więc o ciąży wiedziałam już dwa tygodnie po zapłodnieniu. Masz regularną miesiączkę ? Na pewno cały czas zastanawiasz się czy nie jesteś w ciąży, więc każdy objaw może być dla Ciebie podejrzany. Moim zdaniem najlepiej zrób test ciążowy lub idź do ginekologa
      Pozdrawiam
      Monika

      Odpowiedz

  68. Re: Pierwsze objawy ciąży Ciąża czy przeziebienie?

    Witam, od 7 dni spóźnia mi się okres, dzisiaj robiłam z rana test i wynik był negatywny, dodam że wczoraj miałam stan podgorączkowy 37,1 C, dzisiaj jest 25 czerwca, u ginekologa byłam 6 czerwca bo mnie bolała prawy jajnik ( przynajmniej tak mi się wydawało) ginekolog mówił że jest ze mną ok nie jestem w ciąży, i że boli mnie to prawdo podobnie od przewodów moczowych, czy jest możliwe że spóźnia mi się okres z powodu tych druk moczowych, czy może to ciąża? Bardzo proszę o odpowiedz, gdyż nie mam się kogo poradzić bo mój ginek jest na 2 tyg urlopie ;(

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Monika

      Witam
      A masz jakieś podstawy, żeby sądzić, że to ciąża ? Jak byłam dwa tygodnie w ciąży i zrobiłam test to druga kreska była bardzo jasna, było to spowodowane jeszcze niskim stężeniem hormonu w moczu. Wiec polecam zrobić test jeszcze raz za kilka dni
      Pozdrawiam
      Monika

      Odpowiedz

  69. Re: Pierwsze objawy ciąży nieświadoma

    Witam, mam problem, ponieważ jakieś 2-3 tyg temu podczas dyskoteki ktoś mi dosypał środki do drinka i mało pamiętam, jednak „czułam” że z kimś uprawiałam seks, niestety nie pamiętam czy przypadkowa osoba sie zabezpieczyła. Choruję na cukrzycę bardzo długo i ogólnie jest rozchwiana, nie sądzę żebym była w ciąży bo nie mam żadnych objawów, raz mnie wzięło na zjedzenie ogórka małosolnego, później truskawek. Miesiaczkę mam z reguły już co 28 dni i termin miesiaczki wypada na 29 czerwca. Dodam że w trakcie stosunku miałam ostatni dzień miesiaczki. Czy jest ryzyko że jestem w ciaży?

    Odpowiedz

    • Re: Pierwsze objawy ciąży Monika

      Witam
      Jeżeli stosunek odbył się w ostatni dzień miesiączki, to nie ma ryzyka, że jesteś w ciąży, ponieważ owulacja wtedy nie występuje
      Pozdrawiam
      Monika

      Odpowiedz