Poranne nudności: pierwsze objawy ciąży
1

A A A

Poranne nudności to bardzo charakterystyczny objaw dla wczesnej ciąży. Narzeka na nie średnio co druga kobieta, a ich występowanie zależy przede wszystkim od prawidłowych nawyków dietetycznych oraz skłonności genetycznych pacjentki. Sprawdź, w jaki sposób można zapobiec wystąpieniu tego niezbyt przyjemnego objawu ciążowego.

Odpowiednie pory posiłków

Poranne nudności są często konsekwencją uczucia ssania w żołądku, które pojawia się w momencie, gdy odczuwamy głód lub gdy gwałtownie spada poziom cukru we krwi. Umiejętnie dobierane pory spożywanych pokarmów pomogą zapobiec mdłościom zarówno tym, które pojawiają się rano, jak i tym, okresowo występującym w ciągu dnia. Dzięki temu poziom glukozy będzie pozostawał przez cały dzień na względnie stałym poziomie, co zapobiegnie jego gwałtownym spadkom.

Bardzo ważne jest regularne odżywianie się – 4-5 małych posiłków co 3-4 godziny jest modelowym sposobem przyjmowania pokarmów. Istotne jest także, by kobieta w początkowym okresie ciąży nie zasypiała głodna i pierwszy posiłek po obudzeniu się spożywała już w ciągu pierwszych 10-15 minut.

Ziołolecznictwo

Dobrym sposobem na profilaktykę porannych nudności i wymiotów są herbatki ziołowe (najlepsze są takie o działaniu uspokajającym), dostępne w sklepach spożywczych lub zielarskich. Pamiętaj, by przed zakupem takiego preparatu, sprawdzić uważnie, czy dany produkt nie zawiera substancji czynnych farmakologicznie lub po prostu zapytaj sprzedawcę, czy nadaje się on do spożywania przez kobiety w ciąży. Niektóre z nich zawierają bowiem składniki, które mają działanie bardzo intensywne na organizm i mogą zaszkodzić rozwijającemu się dziecku.

Ogranicz stres

Poranne wymioty lub nudności są często odpowiedzią organizmu na denerwujące sytuacje, które mogą nas spotkać w ciągu dnia. Aby zniwelować ten stan, postaraj się uspokoić i wyciszyć, aby całe Twoje ciało mogło skupić się na nadchodzących dla niego zmianach fizjologicznych.

Postaraj się unikać nerwowych sytuacji w swoim życiu. W pracy weź nieco mniej na swoją głowę, naucz się efektywnie odpoczywać (najlepiej w formie lekkiej aktywności fizycznej – ćwiczeń lub spacerów). Jeśli czujesz senność w ciągu dnia, pozwól sobie na krótką drzemkę. Pamiętaj, że w okresie ciąży ciało kobiety potrzebuje nieco więcej relaksu niż zazwyczaj i jest to stan naturalny, uwarunkowany zachodzącymi zmianami.

9 months in 1000 pictures stop motion (Pregnancy time lapse!) – Osher, Tomer and Baby Emma

Skomentuj lub zadaj pytanie!

*
  1. Re: Poranne nudności: pierwsze objawy ciąży tiga

    witam staram się dzięki ostatnio robiłam prolaktyny i progesteron. moje pytanie jest takie czy po progesteron mogę sugerować się tym że jestem w ciąży? poziom progesteron mam taki jak w pierwszym trymestrze. okres powinnam dostać za2 dni i wtedy zrobię test. dni płonne miałam w okolicy 23 czerwca a badanie robiłam 28 czerwca. pozdrawiam

    Odpowiedz

  2. Re: Poranne nudności: pierwsze objawy ciąży Mloda mama

    a co z jazda na rowerze? czy to jest zabronione?

    Odpowiedz